کالری شمار پرتقال
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کالری شمار پرتقال
نوشته شده در سه شنبه 9 آبان 1396
بازدید : 38
نویسنده : saeed.bp

مصرف کالری شمار پرتقال می تواند برای دریافت ویتامین های موردنیاز بدن مناسب باشد، زیرا این میوه حاوی میزان قابل توجهی از ویتامین C و فولات است. همچنین استفاده از این میوه در یک رژیم غذایی کاهش وزن نیز مفید خواهد بود، زیرا حاوی مقدار بالایی فیبر، میزان پایینی کالری شمار پرتقال  و چگالی انرژی و فاقد چربی می باشد. براساس مقاله منتشر شده در مجله تغذیه بالینی، میوه ها و سبزیجات و کالری شمار پرتقال برای کاهش وزن انتخاب مناسبی است، به طوریکه افرادی که میزان بالایی از این موادغذایی را مصرف می کنند به مراتب کاهش وزن بیشتری را نسبت به سایر افراد تجربه می کنند.

 

یک عدد کالری شمار پرتقال متوسط دارای ۶۲ کالری است. همچنین یک پرتقال کوچک ۴۵ کالری و یک عدد کالری شمار پرتقال بزرگ ۸۶ کالری دارد. بیشتر کالری موجود در این میوه از کربوهیدرات بوده، به طوریکه یک عدد  کالری شمار پرتقال متوسط دارای ۱۵.۴ گرم کربوهیدرات و ۱.۲ گرم پروتئین است.براساس مقاله منتشر شده در مجله تغذیه در ایالات متحده، مصرف میزان بیشتری از فیبر با کاهش وزن در ارتباط بوده، همچنین چاقی نتیجه مصرف بسیار کم فیبر در رژیم غذایی است. فیبر به کنترل وزن کمک می کند، به دلیل اینکه مدت زمان بیشتری برای جویدن موادغذایی سرشار از فیبر مورد نیاز بوده و فضای زیادی در معده برای آنها لازم است، زیرا این مواد مقداری آب به خود جذب می کنند. همچنین فیبرها باعث افزایش زمان حس سیری در افراد می شوند. هر کالری شمار پرتقال متوسط ۳.۱ گرم فیبر یا ۱۲ درصد از نیاز روزانه را برای بدن فراهم می کند.

 

مصرف موادغذایی مانند کالری شمار پرتقال با میزان چگالی پایین یا کالری کم در هر گرم می تواند به کاهش وزن کمک کند. همچنین می توانید مقدار زیادی از این میوه را بدون محدودیت در میزان کالری دریافتی استفاده کنید. همچنین مصرف  کالری شمار پرتقال باعث کاهش احساس گرسنگی در بین وعده های غذایی می شود.موادغذایی سرشار از ویتامین C مانند کالری شمار پرتقال می تواند به کاهش وزن کمک کند. براساس مقاله منتشر شده در مجله امریکایی تغذیه، مصرف مقدار بالایی از ویتامین C با شاخص توده بدن کمتر در ارتباط است. همچنین مصرف مقدار فراوانی از این ویتامین به از دست دادن مقدار زیادی چربی در طول تمرینات ورزشی کمک می کند.




:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: